HTML

glutén? kizárt dolog...

Gluténmentes receptek, hírek a Zala megyei egyesület életéből, ötletek, érdekességek lisztérzékenyeknek...

Rovatok

Friss topikok

Facebook

KIREKESZTVE

2010.01.23. 21:17 nukuliszt

 

Olyan dolog történt velem a Hévízgyógyfürdő és Szent András Reumakórházban, aminek úgy gondolom, hogy nem lett volna szabad megtörténnie. Évek óta fel-fellobbanó ízületi gyulladásaim miatt kértem egy Hévízi Gyógykezelést. Mivel a beutalóra éveket kellett volna várni, vállaltam az emelt komfort fokozatú, térítéses ellátást. Mielőtt bevonultam volna a kórházba, kétszer is rákérdeztem, tudják-e a diétámat biztosítani. Közölték, hogy ne aggódjak, mert biztosítani fogják. Amikor a biztonság kedvéért másodszor is felhívtam őket, erélyesen rám szóltak, hogy mondták már, hogy igen.

Most kezdődik a kálváriám!
2010. január 20-án bevonultam a kórházba, és annak rendje módja szerint azonnal közöltem a nővérrel, hogy milyen diétára szorulok.( Sőt kinyomtattam a 2010-es gluténmentes listákat is). A nővérke közölte, hogy majd délben adjam oda a dietetikusnak, és akkor szóljak a diétámmal kapcsolatban is. Megyek délben ebédelni, a dietetikus közli, hogy ezen a napon nem kapok enni, mert nem jelentették le neki, és különben is hoznom kellett volna magammal. Amikor elsírtam magam az éhségtől és a tehetetlenségtől, egy az asztalon lévő, brokkoli, burgonya és sajtos búzalisztbe forgatott hús mellől elvették a húst, hogy egyem meg a zöldségeket. Hiába mondtam, hogy az érintkezhetett a gluténos hússal, sütöttek 2 tükörtojást a köret mellé, és azt tették elém. Kaptam levest, amiben tészta volt - az mondták, van még egy lisztérzékeny, ő hozott magával tésztát, és nekem félretették, egyem meg nyugodtan. ( Másnap olyan hasmenésem volt, hogy na!) Furcsa, mert ha a levest félretették, akkor miért mondták azt, hogy nem jelentették le az érkezésemet?

Ezek után közölték velem, hogy csak abban az esetben tudják a diétám biztosítani, ha viszek alapanyagot. Különben csak rizst, burgonyát és párolt húst kaphatok 2 héten át. Kenyeret nem kapok, mert az nagyon drága. Kifőtt tésztát sem, mert az is drága. Megjegyezték hogy, ezt nekem kellene tudnom a legjobban.

Aznap este a vacsorára egy hideg csomagot kaptam, amiben egy Globus májkrém, egy kockasajt (tejcukor érzékeny is vagyok), 1 margarin és két szelet búzalisztből készült kenyér volt. Amikor megkérdeztem, mit fogok enni, a nővér azt felelte, ő honnan tudná? Oldjam meg! Hoztam volna magammal! Kínomban kristálycukrot ettem, hogy össze ne essek. Másnap reggel négy szem kockára vágott vízben fött krumplit és egy ici-pici disznóhúst kaptam. Az ebédem szintén ez volt, azzal a különbséggel, hogy egy halom párolt paprika volt mellette. ( Sajnos azt sem ehettem meg, mert műtöttek epekővel.) Volt egy LÉ. társam, aki minden alapanyagot leadott a konyhán, ezért ő egy nagy tányér rizst és húst kapott gombamártással. Akkor amikor én a pár szem főtt krumplit, disznóhússal. A betegtársamtól tudtam meg, hogy Ő mindig viszi magával az alapanyagokat, mert különben éhen halna.
Délután összepakoltam és hazajöttem.

Az igazsághoz tartozik, hogy a kezelő orvosnő velem sírt, és azt sem tudta, mit tegyen. Még azt is felajánlotta, hogy írjam le, mit hozzon, és átmegy Keszthelyre. Nem az orvosokat hibáztatom, mert az Ő feladatuk a gyógyítás, és arra nem panaszkodhatom. A dietetikus és a nővér hibázott - a dietetikust úgy tudom, az a cég foglalkoztatja, aki főz a kórháznak. Amikor közöltem, hogy megkeresem a betegjogi képviselőt, a nővér azt mondta: -Ott a falon a telefonszáma, nyugodtan hívja!.

Most azon gondolkodom, hogy beperlem a kórházat, mert messze kimerítették az egyenlő bánásmód, az esélyegyenlőség, a kirekesztettség és megkülönböztetés fogalmát. Igaz, amikor megtudták, hogy én vagyok a Megyei Egyesület elnöke, ráírták a zárójelentésemre, hogy ebben az évben bármikor visszamehetek, és a diétámat is biztosítják, de nem élek vele, mert akkor úgy érezném, hogy megvásároltak. .

Rendkívül megviseltek a történtek, mert úgy gondolom egy államilag finanszírozott, világviszonylatban is elismert kórházban nem történhet meg ilyen. (Véleményem szerint sehol sem történhetne meg ilyesmi!) Mindenkinek joga van a teljes élethez.

Ennyit tudtam most írni, mert még mindig nagyon bánt, ami történt. Mi van akkor, ha valaki nem meri kinyitni a száját és nincs tisztában a jogaival?

Ami kimaradt!

Távozásom elött a növérke közölte, legyek szíves kifizetni 2200 Ft-ot mivel egy   éjszakakát a kórházban töltöttem..

Szó nélkül kifizettem, bár nyugtát nem kaptam róla !!! :))))))))))))))

 

A számlát a  mai napon kikézbesítették!!!!!!

2010. január.27.


Kóborné Csákvári Márta

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nukuliszt.blog.hu/api/trackback/id/tr771696378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andi0326 2010.02.02. 10:07:53

Szia! Most találtam rád! Nekem is van egy blogom, én is lisztérzékeny vagyok.
Nagyon felháborít, ahogy veled bántak, én biztos feljelenteném Őket!!!
Én kétszer voltam kórházban a betegségem kiderülte óta. Amikor szültem a két fiamat.
I-es Női klinikán.
Nagyon pozitív a tapasztalatom. Rögtöb kaptam kaját, és nem is volt hiba benne. Minden reggel kaptam egy csomag puffasztott rizst. A végén már azt se tudtam mit csináljak vele. :-)
Sőt éjjel szültem. Hajnalban fél négykor még a szülőszobán voltam, hozták kaját. Persze zsemlét....én mondtam hogy ezt nem ehetek. Elvitte a szülésznő, és 10 perc múlva (mondom ez hajnal négykor volt), megjelent egy csomag puffasztott rizzsel, és egy kis margarinnal. Hogy honnan szerezte????

glutenmentesen-andi.blogspot.com/

Itt a blogom ha érdekel!
Üdv: Andi

SpaHévíz 2010.02.16. 17:48:21

Tisztlelt Hölgyem!

Nagy érdeklődéssel olvastam sorait a portálon. Kérem engedje meg, hogy ugyanazon fórumon választ adhassak – elvégzett kivizsgálásom eredményeként – a levelében foglaltakra.
Szeretném Önt – és e sorok olvasóit is – tájékoztatni arról, hogy mindezidáig Intézményünkben, közöttük számos liszt-érzékeny beteg, de még több köszvényes, cukorbeteg, magasvérnyomásos, stb. beteg áll és állt gyógykezelés alatt, egészségi állapotukat maximálisan szem előtt tartva mindeddig probléma, kritikai megnyilatkozás és kellemetlenség nélkül tudtuk – több más mellett! – diétás ellátásban is részesíteni. Kórházunkban évente több ezer fekvőbeteg közül persze néha egy-egy nemtetszés és kellemetlenség előfordul. Mint ez esetben is…
A hazai nehéz egészségügyi-gazdasági – de minden bizonnyal ezt Ön is jól ismeri és tapasztalja – szituáció miatt a speciális diétákat a beteg érkezést követő második napon tudjuk biztosítani. Ez történt (volna) az Ön esetében is. Az inkriminált „asztal- és betegtárs” épp’ ezért részesülhetett már a megfelelő étrendben.
Örömmel konstatálhattam, hogy az illetékes diétás nővér próbált megoldást keresni a bajra, sőt egy másik liszt érzékeny beteg – miután ő ragaszkodott a saját alapanyagaihoz – által nyújtott lehetőséget is felajánlotta egy étel összeállítására. Pontosan nem jöttem rá, mi ok miatt nem vette ezt igénybe?
Szintén kellemes hír számomra, hogy megelégedettséggel nyilatkozott az orvosi ellátásra, bár lehet, ha kezelőorvosa a felajánlott „bevásárlás” mellett engem is értesít a felmerült gondról, akkor gyorsabban találtunk volna megoldást.
Egyedül azért nehezteltem a mi eljárásunkkal kapcsolatosan, hogy az Ön jelzéseit nem továbbítottuk az illetékesnek, azaz a diétás nővérnek. Az információ természetesen csak abban az esetben hasznos, ha tudjuk a beteg pontos érkezésének dátumát, illetve a valódi diétás problémáit. Az Ön jelzésére reagálva szeretném tájékoztatni a honlap tisztelt olvasóit, hogy a kórház felvételi értesítőjét azonnali hatállyal kiegészítettük a speciális diéta igénylésére vonatkozó tudnivalókkal és betegeinket kérjük ebben, hogy előzetesen ne a beutaló orvost, ne a felvételi munkatársát, hanem közvetlenül a diétás nővér szolgálatot értesítse írásban és megfelelő dokumentumokkal alátámasztva ezen igényekről.
Reményeim szerint ezzel megoldást tudtunk adni a – szerencsére igen ritka – problémák megelőzésére.

Üdvözlettel:

dr. Szekeres László
orvosigazgató

nukuliszt 2010.02.16. 18:27:44

@SpaHévíz:

Tisztelt dr. Szekeres László Úr!

Örömmel vettem, hogy kivizsgálta az említett ,számomra igen kellemetlen ügyet. Nem könnyű ezzel a betegséggel együtt élni, mivel nem önszántukból váltottunk valamilyen manapság annyira divatos életmódot, hanem, ha élni szeretnénk nincs más választásunk. Igen valóban nem fogadtam el a betegtársam által felajánlott (otthonról hozott alapanyagot), mert tisztában vagyok vele mennyibe kerül. Szeretném megjegyezni minden alapanyagot Ő maga vitt be a konyhára, ami számomra érthetetlen. Aki ezzel a betegséggel él tudja, hogy nem fogyaszthatja el azt az élelmiszert ami szennyeződhetett gluténnal.
Az ebédet amit kaptam ,márpedig szennyezett volt.( búzalisztbe és sajtba volt panírozva a hús) , amit elvettek a tányérról.Lisztérzékeny kezébe adni egy olyan vacsora csomagot, amiben semmi ,számára ehető nincs, erre nem is tudok mit mondani. Nem ez az első eset, ami a kórházban történt, figyelmébe ajánlom a lisztérzékeny.hu web oldalt, a velünk történt komédiák és tragédiák bejegyzésnél található egy hasonló eset. A hölgy is otthagyta az intézményt és egy szállodába költözött. Sajnos én ezt nem engedhetem meg magamnak. sajnálom a történteket azért is mert valóban szükségem lett volna a kezelésekre. Hálás vagyok főorvosnőnek, amiért vigasztalni és segíteni próbált, mint írtam, az orvosi ellátásra nem panaszkodhatom.
Májusban lesz egy akkreditált előadásunk a lisztérzékenységgel kapcsolatban, melyre szeretettel várjuk Önöket is, bízva abban, hogy többet megtudhatnak erről az alattomos betegségről.

Bízom abban is, hogy nem fordul többé elő ilyen kellemetlenség, mert ez sem Önöknek, sem pedig nekünk betegeknek nem jó!

Kívánok a munkájukhoz sok sikert és jó egészséget!

Tisztelettel!

Kóborné Csákvári Márta
.
süti beállítások módosítása